Rejseguide COVID-19

Ressourcer til at hjælpe dig med at rejse klogt og sikkert

Klar til at rejse? Tjek COVID-19 rejsevejledninger for din destination. (Kun tilgængelig på engelsk).

Hvad kan du forvente, når du overnatter?

Hoteller, ferieboliger og andre overnatningssteder skærper deres almindelige rengøringsprocedurer og introducerer nye processer for at beskytte dig og det personale, som yder service under dit ophold.

Tip: Når du søger efter et sted at overnatte, kan du lede efter overnatningssteder med skærpede rengøringsprocedurer ved at vælge filteret Skærpet rengøring. Du kan finde flere oplysninger om de enkelte overnatningssteders forskellige tiltag ved at tjekke afsnittet Rengørings- og sikkerhedsprocedurer under Om overnatningsstedet.

De overnatningssteder, vi samarbejder med, giver os oplysninger om følgende procedurer:

  • Skærpede rengøringsprocedurer
  • Social afstand
  • Andre sikkerhedsforanstaltninger
  • Rengøring med desinficeringsmidler
  • Kontaktløs indtjekning og udtjekning
  • Værelser står tomme mellem hvert ophold
  • Der tilbydes håndsprit
  • Der tilbydes værnemidler
  • Personalet anvender værnemidler
  • Temperaturmåling
  • Der tilbydes individuelt indpakkede madvarer
  • Sengetøj og håndklæder vaskes ved 60 °C
  • Følger branchens retningslinjer for rengøring

Lukning af pool, motionscenter og andre faciliteter

I nogle tilfælde kan pools, motionscentre og andre faciliteter være lukkede. Nogle overnatningssteder viser disse oplysninger i afsnittet Midlertidig lukning under Om overnatningsstedet. Hvis du har valgt et overnatningssted på grund af en bestemt facilitet (f.eks. pool eller spa), bør du ringe for at bekræfte, at denne facilitet er åben, inden du rejser. Du kan finde kontaktoplysninger i bekræftelsesmailen eller på din online rejseplan.

Gratis morgenmad og andre madvarer

Gratis morgenmad vil muligvis være erstattet af individuelt indpakkede madvarer, som du kan tage med dig. Hotelrestauranter kan være lukkede eller tilbyde begrænsede pladser samt takeawaymuligheder. Du vil måske også opleve, at personalet serverer maden frem for en buffet.

Daglig desinficering

Nogle overnatningssteder desinficerer områder flere gange om dagen og markerer rengjorte ofte berørte genstande visuelt som f.eks. fjernbetjeninger og lyskontakter, så du kan få ro i sindet.

Stationer med håndsprit

Ved at opstille stationer med håndsprit i områder med megen aktivitet såsom elevatorer eller lobbyer kan overnatningssteder give dig mulighed for at holde dine hænder rene og fri for bakterier. Vi opfordrer dog stadig til at medbringe din egen håndsprit og desinficerende servietter, hvis det er muligt.

Tid mellem ophold

Nogle overnatningssteder reducerer potentiel smittespredning ved at lade værelser stå tomme mellem ophold som en ekstra sikkerhedsforanstaltning.

Kontaktløs adgang til værelset

Det er slut med at aflevere nøglekort. Mange overnatningssteder skifter til engangsnøgler eller nøglefri adgang.

Kontaktløs service og social afstand

Kontaktløse transaktioner, herunder kontaktløs indtjekning, papirløs udtjekning og kontaktløs roomservice, kan hjælpe med at minimere din kontakt til andre. Nogle overnatningssteder har lavet markeringer på gulvet ved elevatorer og concierge-skranker samt på andre fællesområder for at sikre social afstand.

Foranstaltninger for personalet

Mange overnatningssteder tilbyder ekstra undervisning i hygiejne og udleverer personlige værnemidler såsom mundbind og engangshandsker til personalet. Nogle overnatningssteder har også implementeret rengøringsløsninger fra bestemte varemærker. Få mere at vide

Var disse oplysninger nyttige?
Giv feedbackÅbner i et nyt vindue