Expedia Accessibility Policy PDF

Hjælp til personer med et handicap på vores hjemmesider, mobilsider og apps

Vores mål er at skabe tilgængelige og brugervenlige hjemmesider og mobilapps ("platforme") for alle vores rejsende, uanset deres evner og muligheder. Med henblik på at nå dette mål har vi indarbejdet World Wide Web Consortiums (W3C) retningslinjer for tilgængeligt webindhold 2.2 AA i vores metodologi for produktdesign. Formålet er at levere en samlet fælles standard for tilgængeligt webindhold, der opfylder behovene hos enkeltpersoner, organisationer og myndigheder internationalt.

Brug af vores platforme med støtteteknologi

Følgende oplysninger beskriver, hvordan forskellige støtteteknologier kan bruges sammen med vores platforme for at sikre, at alle rejsende, uanset deres evner og muligheder, kan benytte vores platforme.

Brug af vores platforme med synshandicap

Support til skærmlæsere:
Vi prioriterer at understøtte de kombinationer af skærmlæsere og browsere, vores rejsende bruger mest, herunder:
Støtteteknologi
Styresystem
Browser
Voiceover
iOS og OSX
Safari
NVDA
Windows 11
Firefox
JAWS
Windows 11
Chrome
Talkback
Android
Chrome
Ændring af kontrast og tekststørrelse:
Hvis du har brug for at konfigurere din enhed for at øge læsbarheden yderligere, kan du tilpasse tilgængelighedsindstillingerne for din enhed eller browser for at gøre følgende:
  • Forstørre teksten
  • Slå højkontrasttilstand til
  • Slå "Differentier uden farve" og "Farvefiltre" til (ved farveblindhed)
For at få detaljerede vejledninger til at bruge vores platforme med et synshandicap kan du gå til afsnittet om rejsende med synshandicap i vores hjælpeartikel om digital hjælp til personer med et handicap.

Brug af vores platforme med hørehandicap

For at forbedre din oplevelse med video- og lydindhold på vores platforme kan du tilpasse tilgængelighedsindstillingerne for din enhed eller browser for at gøre følgende:
  • Aktivere undertekster på computere
  • Aktivere undertekster på mobile enheder
For at få detaljerede vejledninger til at bruge vores platforme med et hørehandicap kan du gå til afsnittet om rejsende med hørehandicap i vores hjælpeartikel om digital hjælp til personer med et handicap.

Brug af vores platforme med bevægelseshandicap

Rejsende med bevægelseshandicap kan, udover at bruge andre specialiserede motoriske hjælpemidler, tilpasse tilgængelighedsindstillingerne for deres enhed eller browser for at aktivere følgende:
  • Knapbetjening
  • Stemmestyring
  • Navigation via tastaturet
For at få detaljerede vejledninger til at bruge vores platforme med et bevægelseshandicap kan du gå til afsnittet om rejsende med bevægelseshandicap i vores hjælpeartikel om digital hjælp til personer med et handicap.

Brug af vores platform med følsomhed over for bevægelse/animation

Rejsende, der ønsker at minimere ikke-essentiel bevægelse på vores platforme, kan vælge
"Reducer bevægelse" i systemindstillingerne for deres enhed eller browser.
For at få detaljerede vejledninger til at bruge vores platforme med følsomhed over for bevægelse/animation kan du gå til afsnittet om rejsende med følsomhed over for bevægelse/animation i vores hjælpeartikel om digital hjælp til personer med et handicap.

Support til digital hjælp til personer med et handicap

Hvis du oplever problemer med at bruge din foretrukne støtteteknologi på vores platforme, bedes du læse vores hjælpeartikel om digital hjælp til personer med et handicap, som indeholder tips og løsninger til almindelige problemer.
Hvis du har læst vores hjælpeartikler og stadig har brug for hjælp, bedes du kontakte os via en af følgende metoder: Chat med os online via vores livechat Send os en e-mailaccessibility@expediagroup.com.

Vores politik om hjælp til personer med et handicap (kvalitetssikring og -monitorering)

Udover at implementere World Wide Web Consortiums (W3C) retningslinjer for tilgængeligt webindhold 2.2 AA i vores metodologi for produktdesign indbygger vi også hjælp til personer med et handicap på andre områder:

Uddannelse og support

Vi har udviklet et uddannelsesprogram for vores produkt- og teknologiteams, som omfatter følgende:
  • Onlinekurser
  • Personlige workshops
  • Regelmæssige genopfriskningskurser
  • Informative præsentationer
Vores specialuddannede team står desuden klar til at yde løbende support til vores produkt- og teknologiteams og bidrager med indsigt og konkrete råd til at integrere hjælp til personer med et handicap i vores platforme og relaterede kundeoplevelser.

Tests

Vi bruger både manuelle og automatiserede metoder til at teste hjælpefunktioner til personer med et handicap på vores platforme, herunder:
  • Automatiserede scanninger i forskellige faser af produktudviklingen
  • Manuelle tests udført af erfarne udviklere og produktteams
  • Lejlighedsvise evalueringer udført af interne specialister på området
  • Årlige evalueringer og tests af hjemmesider og indbyggede apps

Ressourcer

Vi har en database med ressourcer og dokumentation til vores teams vedrørende hjælp til personer med et handicap, herunder:
  • Best practice for hjælp til personer med et handicap
  • Uddannelse i hjælp til personer med et handicap og vejledninger til implementering for vores forskellige teams og stillinger
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Resultater fra vores forskellige testaktiviteter
  • UI-værktøjer med indbyggede knapper, menuer, dialogbokse og designmønstre til personer med et handicap
Vi gennemgår og opdaterer også regelmæssigt vores ressourcer i henhold til retningslinjerne for tilgængeligt webindhold og andre relevante branchestandarder og innovationer.

Monitorering

Vi monitorerer vores aktiviteter i forbindelse med digital hjælp til personer med et handicap ved at udføre regelmæssige evalueringer, herunder:
  • Monitorering af branchestandarder
  • Undersøgelse af nye teknologier
  • Monitorering af opdateringer til centrale støtteteknologier
På den måde stræber vi efter, at vores aktiviteter vedrørende digital hjælp til personer med et handicap er i overensstemmelse med best practice i branchen.