Vi er netop vendt hjem efter 3 dejlige uger på Blue Wave i Hua Hin. Det er 5. gang vi besøger hotellet, som vi har valgt p.g.a. den helt enestående beliggenhed, helt ud til den fantastiske strand.
Hotellet er lidt "slidt", men der er rent og pænt, og tingene fungerer som de skal.
Vi har i år oplevet, at der er kommet mange thailændere, der kommer på kursus i nogle dage af gangen. I år har der været rigtig mange, og det betyder desværre, at personalet ikke kan følge med, når der serveres morgenmad, og der er ikke plads nok i restauranten. Når der er mange thailændere, bærer maden også præg af det, men der er også altid europæisk mad. Vi savner meget, at der bliver serveret noget ordentligt brød. 3 uger med toastbrød, så har de fleste vist fået nok. Der kan købes godt brød i Thailand, så vores anbefaling til hotellet er, at de forbedre sig på dette område.
Det er et problem, at personalet forstår og taler meget dårligt engelsk. Selv en meget simpel besked i receptionen, er næsten umulig at forklare, så personalet forstår det. De smiler og siger "yes madam", men det er tydeligt, at de ikke forstår os.
Vi har som sagt været på hotellet flere gange, og føles og hjemme. Nye gæster er lidt fortabte m.h.t., hvordan det fungerer med solsengene der skal lejes på stranden. Der kunne godt være en information på værelset, eller noget der blev udleveret ved ankomsten. Personalet på stranden er flinke, og har du fået en solseng et bestemt sted, kan du regne med at have den til du rejser.