Heldags SAN BLAS ISLAND Tour + Transport fra Panama City
8,8/10
8,8 ud af 10Generelt
Oversigt
Sted for oplevelsen
Møde-/indløsningssted
Tjek tilgængelighed
Heldags SAN BLAS 4-ISLAND-HOPPING, Snorkeltur + transport fra Panama City
Varighed: 14 timer
Frokost + drikke: Udvalg af frisk stegt fisk eller kylling med ris og salat. Vegetarisk mulighed tilgængelig. Vælg mellem øl, vand eller sodavand
San Blas-dagstur: Port of Carti - Naturlige pools - Isla Perro (frokost) - Arena Blanca - Isla Diablo
Afhentning fra Panama City: Rundturstransport fra Panama City-området i en delt bil med max 6 passagerer. Afhentning på din adresse 5:00-5:45
Afhentning inkluderet
Afhentning fra Playa Bonita
Varighed: 14 timer
Frokost + drikke: Udvalg af frisk stegt fisk eller kylling med ris og salat. Vegetarisk mulighed tilgængelig. Vælg mellem øl, vand eller sodavand
San Blas-dagstur: Port of Carti - Naturlige pools - Isla Perro (frokost) - Arena Blanca - Isla Diablo
Shuttle fra Playa Bonita: Rundturstransport fra Playa Bonita-området i en delt SUV med max 6 passagerer. Afhentning på din adresse 5:00-5:30 am.
Afhentning inkluderet
Hvad er inkluderet, og hvad er ikke
Godt at vide, før du booker
- Anbefales ikke til rejsende med rygskader
- Anbefales ikke til gravide rejsende
- Anbefales ikke til rejsende med fare for hjerte-kar-sygdomme
- Velegnet til alle fitnessniveauer
- Bekræftelse vil blive modtaget ved reservationen.
- VIGTIG SAN BLAS ANSVARSFRASKRIVELSE - LÆS VENLIGST! Selvom San Blas er en smuk ø-øgruppe med fantastiske strande og klart vand, har den også sine ulemper, som vi gerne vil gøre dig opmærksom på. I San Blas må kun Kuna-befolkningen arbejde i området. Tjenesterne og infrastrukturen er ikke, hvad de fleste af os er vant til. Kunaer er ikke særlig serviceorienterede og kan ofte virke generte eller reserverede. Et ophold i San Blas kan sammenlignes med en campingferie, der byder på minimal komfort, service og faciliteter. Vi råder kraftigt dem, der har 5-stjernede forventninger, til at tænke sig om to gange, før de begiver sig ud på dette eventyr. Vi har alternative ture i Panama med flere avancerede tjenester. Vi bekymrer os virkelig om vores omdømme, og vi ønsker, at vores gæster skal nyde deres ferie hos os. Vi forsøger at være så gennemsigtige som muligt for at sætte gæstens forventninger fra starten. Vi ejer ikke nogen af øerne, og vi er stolte af at yde fremragende service under din bookingproces og forsøge at hjælpe dig under din San Blas-ferie. Husk dog, at vi ikke kan garantere den samme fremragende service under dit ophold i San Blas. Læs venligst alle nedenstående oplysninger godt! San Blas er meget rustikt uden de faciliteter og standarder du måske er vant til hjemmefra. Sammenlignet med steder som Tahiti og Maldiverne, der administreres af internationale hotelkæder, er San Blas forblevet selvstændig uden indflydelse fra udenforstående. Når du besøger San Blas, skal det ses som en kulturel oplevelse, hvor gæster bor sammen med Kunaerne og respekterer deres traditioner og deres primitive måder at leve på. Ingen aircondition - Ingen af øerne tilbyder A/C, nogle hytter har heller ikke fans. Ingen Wifi - Du kan købe et forudbetalt SIM-kort (Tigo eller Digicel), som muligvis har signal. Ingen luksusfaciliteter - Badeværelserne kan være snavsede, håndvaske kan blive tilstoppede, lagner kan være gamle Elektricitet er kun tilgængelig mellem kl. 18.00 og 06.00. Hytter har ikke stikkontakter. Elektriske enheder kan oplades i restauranten. Vand er en dyrebar vare i San Blas. Det bringes enten ind med båd eller pumpes fra øens brønd, som kan have et betydeligt saltindhold. Ofte kan pumper funktionsfejle og forårsage vandudfald. Senge og madrasser kan være ubehagelige, og lagner er gamle og slidte. Det, der virker som affald og rod omkring de lokale hytter, er genstande og værktøjer, som Kunas genbruger til deres daglige liv. Respekter venligst det faktum, at du vil bruge din tid på at leve sammen med kunaerne, som har forskellige traditioner og værdier. Alle tjenester vil alle blive håndteret af den indfødte Kuna. Selvom vi stræber efter at yde den bedst mulige service og træne Kuna'en i kundestyring, er nogle af nedenstående tjenester ofte uden for vores kontrol. Biltransport - turen til San Blas tager 2,5 til 3 timer, med 1,5 time over langsomme, kurvede veje med huller. For dem med køresyge, bedes du forberede dig i overensstemmelse hermed. Transporten foregår i en delt 4x4 SUV, med et sæde foran, tre sæder i den midterste række og 2 sæder på bagerste række. Pladser tildeles tilfældigt. De, der har brug for ekstra plads i bilen, skal købe et ekstra sæde. Afhentning fra dit overnatningssted er planlagt mellem kl. 05.00 og 05.30, men kan nogle gange være så sent som kl. 05.45 afhængigt af rettidigheden af andre gæster, som vi henter. Af respekt for alle andre i bilen beder vi alle om at vente i lobbyen i deres bygning kl. 05.00. Hvis du ikke er på det udpegede mødested, vil chaufføren gøre en indsats for at finde dig, men han kan ikke forsinke transporten med mere end 10 minutter. Der gives ingen refusion til gæster, der ikke møder til tiden. Bådtransport - afhængigt af vejr og havforhold kan den 20-40 minutters sejltur være ujævn og våd med havspray. Bagage opbevares foran på båden og dækkes med presenninger. Ø-hyttestyring - hytter er meget rustikke og faciliteter såsom brusere og badeværelser er ofte "hjemmelavede" med PVC-rør. Nogle gæster har klaget over, at lagner er gamle. Medbring venligst selv, hvis du har brug for friske duftende lagner. Økøkken - madplaner er gentagne, og maden smager måske intetsigende uden brug af krydderier. Yderligere mad, drikkevarer og snacks kan købes på vej til San Blas. Chaufføren stopper ved en købmand. De fleste kunaer taler IKKE engelsk. Forsøg venligst at løse eventuelle hytterelaterede problemer og anmodninger direkte med øens ledelse. Affald er et verdensomspændende problem, og desværre er San Blas ikke blevet skånet fra det stadigt stigende problem. Under visse tidevands- og hav- og vindforhold samler plastaffald fra hele det caribiske hav sig på strandene i San Blas. Mens den lokale Kuna arbejder hårdt på at samle den konstante oversvømmelse af plastikaffald, der skyller op på deres strande, vil gæsterne alligevel finde beviser for plastik spredt ud på øen. Desuden har Kunas en tendens til at indsamle visse typer "skrald" og genbruge det til deres formål. For eksempel er en samling tomme gasbeholdere blevet genbrugt til at skabe et juletræ. I de våde måneder (april - december) eller under vindstille dage oplever hele San Blas sandfluer, som er små blodsugende fluer, der efterlader kløende mærker. Sørg for at medbringe insektmiddel og forbered dig på at vende tilbage til Panama City med et par kløende minder. Nogle øer, såsom Isla Wailidup, har en tendens til at have mere end andre. Vejret: Panama ligger i den intertropiske konvergenszone, hvilket betyder, at vejret er meget uforudsigeligt og umuligt at forudsige med nøjagtighed. Vejrudsigten vil normalt vise regn- og tordenbyger de fleste dage om året, hvor der i virkeligheden ofte er smukke, solrige dage i San Blas. Stol ikke på vejrudsigten i Panama. På grund af de tropiske forhold i San Blas kan regn forekomme når som helst, og vi tilbyder ikke refusion for regnfulde dage. Gæster, der bor i kahytter og gerne vil vende tilbage tidligere end deres planlagte afrejsedato, skal underrette vores reservationsteam en dag før kl. 17.00 via WhatsApp, som findes på din billet, for at vi kan arrangere din returoverførsel. Der gælder ingen refusion for tidlige afgange. På grund af kompleksiteten af logistikken, der er involveret i hver reservation i San Blas (arrangering af biler, både, ture, hytter og måltider), beder vi vores gæster om at overholde rejseplanen, der sendes til dem forud for deres rejse til San Blas. For eventuelle ændringer i tidsplanen skal du først kontakte vores kontor mindst en dag før kl. 17.00 og vi vil forsøge at imødekomme din anmodning. Rejsenødsituationer: San Blas-øerne ligger i en meget fjerntliggende region i Panama. Vi beder alle gæster om at være ansvarlige for deres eget velbefindende og være opmærksomme på, at lægehjælp ofte ikke kan ydes med det samme. Den nærmeste medicinske facilitet i San Blas er meget grundlæggende og kan kun yde hjælp til mindre problemer. Gæster med skader såsom brækkede knogler, der kræver mere specialiseret behandling, skal transporteres til Panama City. Gæster er ansvarlige for alle gebyrer, der opstår som følge af en medicinsk nødsituation, såsom båd- og biltransport og lægehjælp. Vi anbefaler alle gæster at medbringe en rejseforsikring til dækning af nødudgifter. For mere information, tjek venligst din billet for rejseforsikringslinket. Vi beder vores gæster om at sænke deres forventninger, når de besøger San Blas og fokusere på det smukke afsidesliggende paradis, som San Blas er forblevet på trods af de virkninger, som det moderne samfund har forårsaget for dem. Kunaerne er meget blide og venlige mennesker, men kan også til tider være lidt generte. Når du henvender dig til dem med et smil og et åbent hjerte, vil du være garanteret et uskyldigt, glad smil til gengæld. At ankomme med den rette tankegang og forventning garanterer normalt en uforglemmelig oplevelse, hvor gæsterne er i stand til at fokusere på skønheden ved øerne, strandene, havet og menneskene, snarere end på de begrænsninger, som vi nævnte ovenfor.
- Afgangstid er mellem 5:00 og 5:45 fra din Panama City-logi. Hvis du bor i Playa Bonita-området, er din afgangstid mellem 5:00 og 5:15.
- Du er velkommen til at medbringe en køler med dine egne drikkevarer, drikkevand, snacks og drikkevarer (frugtsaft eller alkohol). Driveren stopper ved et supermarked på vej til San Blas for at du kan købe yderligere ting.
- Brug af droner er forbudt i San Blas. Der pålægges store bøder til dem, der ikke adlyder loven.
- EN GANG TIL!!! Vær forberedt på en 2,5 timers biltur hver vej over dårlige veje med huller og langsomme kurver! Forlad venligst ikke dårlige anmeldelser på grund af vejen. Vi forsøger at advare dig på forhånd :)
- HUSK IKKE AT MEDBAGE DIT ORIGINELE PAS. UDEN DET FÅR DU IKKE LOV TIL AT KOMME IND I KUNA-TERRITORIET OG SAN BLAS-ØERNE.
- Vær opmærksom på, at San Blas befinder sig i Guna-området, som er en autonom indisk zone. Tjenesterne er meget grundlæggende. Gunas leverer alle turisttjenester, så som madlavning, bil- og bådtransport, logi og guide. Vi er stolte af at arbejde sammen med denne venlige stamme, og med hver booking giver vi tilbagevenden til samfundet og støtter deres skikke og deres traditionelle livsstil. Vi beder dig om at respektere denne smukke kultur og deres enkle livsstil, så du forlader dine forventninger og lærer om deres uskyldige kultur.
- Vi anbefaler, at du medbringer dine personlige hygiejneartikler, såsom håndklæder, solcreme, hatte, mygafvisende.
- På San Blas-øerne er der ingen pengeautomater, medbring venligst kontanter. Du kan købe yderligere drinks, snacks, souvenirs osv.
- Vejen til San Blas er meget kurvet med masser af bakker og terrængående sektioner. Hvis du er følsom over for køresyge, bedes du forberede dig ved at medbringe passende medicin.
- "Tigo" er det mobiltelefonselskab, der har den bedste modtagelse i San Blas.
- Vær opmærksom på, at vores biltransport er DELT og kan rumme op til 6 gæster. (1 gæst foran, 3 på midterste række og 2 på bagerste række). Vi arrangerer gerne PRIVAT transport eller en PRIVAT TUR mod et ekstra gebyr for ekstra sikkerhed.
- Børn er nødt til at sidde på skødet
- VÆR VENLIGST FORBEREDT PÅ EN 2,5 til 3 TIMERS BILREJSE HVER VEJ OVER DÅRLIGE VEJER MED JULLER, LANGSOMME KURVER OG TERRÆNDSDELER! DER ER OGSÅ EN 25-30 MINUTTERS BÅDTUR TIL DIN FØRSTE Ø, SOM KAN BLI RIGTIG BUPPET OG VÅD. Vi føler, at øerne er den lange køretur værd, men nogle rejsende har klaget over vejene og den hurtige sejltur fra og til havnen. Selvom vi stræber efter at give vores gæster den bedste service og en uforglemmelig oplevelse i San Blas, er vi ikke ansvarlige for vej- og havforhold, og vi vil gerne have dig til at være opmærksom på dette faktum :)
- I overensstemmelse med EU's regler om forbrugerrettigheder er reservation af oplevelser ikke omfattet af fortrydelsesretten. Leverandørens afbestillingspolitikker gælder.
- Denne oplevelse tilbydes af en professionel udbyder (en person, der agerer i forbindelse med sin virksomhed eller erhverv).