expedia

Cagliari: Porto Flavia fra Chia

Fra Bitan Daily Tours
8.0 ud af 10
Alletiders
Gratis afbestilling
Prisen er 3.726 kr. pr. rejsende* *Få en lavere pris ved at vælge mere end to voksne
Generelt
  • Gratis afbestilling
  • 5 time(r)
  • Mobilkupon
  • Øjeblikkelig bekræftelse
  • Afhentning fra udvalgte hoteller
  • Flere sprog
Oversigt

Masua-knudepunktet var et kompleks af flere minedriftsoperationer i Sulcis-området, en region Sardinien rig på kul, svovl, barium, zink, bly, sølv og andre metaller. Udvindingen begyndte i 1600, men blev først økonomisk økonomisk relevant i begyndelsen af ​​1900'erne, da minedriften i hele regionen oplevede en hurtig ekspansion. Udvindingen, især af kulgrotterne, blev lavet på lavteknologisk basis indtil begyndelsen af ​​det 20. århundrede. Siden slutningen af ​​1800-tallet har metalindsamling haft mere moderne teknikker, da den hovedsageligt blev kontrolleret af rige nordeuropæiske selskaber mere villige til at forpligte penge til at forbedre minedriftens effektivitet. I 1922 blev Masua-minerne erhvervet af belgiske Vieille Montagne Company, og udnyttelsen steg med det voksende behov for zink og bly til genopbygning efter første verdenskrig såvel som på grund af teknologiske fremskridt i stållegeringer.

Sted for oplevelsen

  • Bitan - Daily Tours
    • Via Vittorio Emanuele III 11
    • 09010, Domus de Maria, Italy, Italy

Møde-/indløsningssted

  • Viale del Porto, 13
    • 13 Viale del Porto
    • 09010, Chia, Sardegna, Italy

Tjek tilgængelighed


Privat rundvisning
  • Oplevelsens varighed er 5 timer5 time(r)
    5 time(r)
  • Engelsk

Tur: Porto Flavia er en havn i Masua. Bygget i 192324, fungerede det som mineralproduktionscentret for Masua i vestkysten af det sardiske Sulcis-område.
Afhentning inkluderet

Starttidspunkt: 15.00
Prisoplysninger
3.726,27 kr. x 1 rejsende3.726,27 kr.

I alt
Prisen er 3.726,27 kr.
indtil søn. d. 5. okt.
Indholdet på denne side kan være maskinoversat

Hvad er inkluderet, og hvad er ikke

  • Hvad er inkluderet?Hvad er inkluderet?
    Alle skatter, gebyrer og håndteringsgebyrer
  • Hvad er inkluderet?Hvad er inkluderet?
    Transport med minivan med aircondition med gratis wifi ombord på grund af tilgængelighed, vær opmærksom på, at for grupper på mere end 8 deltagere, der anvendes i udflugterne, kan være forskellige fra beskrivelsen og variere efter ledelsens skøn.
  • Hvad er inkluderet?Hvad er inkluderet?
    Professionel guide på engelsk, fransk, portugisisk og italiensk
  • Hvad er inkluderet?Hvad er inkluderet?
    Brug af hjelm
  • Hvad er inkluderet?Hvad er inkluderet?
    Forsikring
  • Hvad er inkluderet?Hvad er inkluderet?
    Hotel afhentning og drop-off kun for Chia område
  • Hvad er inkluderet?Hvad er inkluderet?
    Flaskevand
  • Hvad er ikke inkluderet?Hvad er ikke inkluderet?
    Mad og drikkevarer, medmindre andet er angivet
  • Hvad er ikke inkluderet?Hvad er ikke inkluderet?
    Drikkepenge

Godt at vide, før du booker

  • Specialiserede sæder til spædbørn er tilgængelige
  • Spædbørn og småbørn kan køre i barnevogn eller klapvogn
  • Anbefales ikke til rejsende med fare for hjerte-kar-sygdomme
  • Velegnet til alle fitnessniveauer
  • Dresscode er smart casual
  • På grund af tilgængelighed skal du være opmærksom på, at for grupper på mere end 8 deltagere kan køretøjer, der bruges i udflugterne, være anderledes end beskrivelsen og variere efter ledelsens skøn.
  • I overensstemmelse med EU's regler om forbrugerrettigheder er reservation af oplevelser ikke omfattet af fortrydelsesretten. Leverandørens afbestillingspolitikker gælder.
  • Denne oplevelse tilbydes af en professionel udbyder (en person, der agerer i forbindelse med sin virksomhed eller erhverv).

Rejseplan for oplevelse

Bitan - Daily Tours
  • 1 time
Fra Chia vil du nyde en fantastisk tur (1,5 time) gennem den panoramiske vej mod Iglesias.
Porto Flavia
  • 2 timer
  • Entrébillet er inkluderet
Vi får se, hvordan en særlig besætning af minearbejderekspert i sprængstoffer og klatring var samlet. De arbejdede på skift dag og nat for at afslutte udgravningerne på rekordtid. På trods af, at der praktisk taget ignoreres sikkerhedsforanstaltninger for at fremskynde arbejdet, blev der ikke rapporteret om skader i bygningsfasen. Fordi tunnelen var uden vinkler eller skyttegrave, var den sædvanlige teknik til dynamitboring umulig (besætningen brugte disse vinkler og skyttegrave som husly, mens de sprængede ladninger kun få meter væk). I stedet blev små hulrum udgravet med regelmæssige afstande for at give arbejderne mulighed for at få dækning efter antændelse af eksplosiver. De er stadig synlige i guidet tur. Arbejderne begyndte at bore det øverste galleri, 37 meter over havets overflade, med dynamit og mekaniske øvelser (mange miner på det tidspunkt, hovedsagelig brugte pickaxer), indtil de nåede havet. De hang derefter ved reb og begyndte at bore den nederste tunnel fra klippefladen, 16 meter over havets overflade, og gå i den modsatte retning under det øverste galleri. På denne måde kunne de dumpe de fjernede klipper direkte i havet. Endelig blev reservoirerne udgravet ved at skabe huller i den basaltiske klippe, startende fra bunden af hulrummet og gå op. Dette lettede igen fjernelsen af murbrokker, skønt denne procedure var meget farlig. Hvert opbevaringsreservoir var 4 til 8 meter (13 til 26 ft) i diameter og 20 meter (66 ft) højt. Udluftningshuller blev åbnet på siden af gallerierne. Mekaniske jernluge blev installeret sammen med den elektriske jernbane ind i den øverste tunnel. Toget bragte malmen til ladningslukene i reservoirerne, mens i den nederste tunnel fodrede losluggene malmen til transportbåndet, der førte til skibene. Bæltet var dækket med et stålhus for at forhindre, at vinden blæser zinkoxidpulver væk. Det var strækbart og trukket tilbage, efter at en last blev leveret til skibets beslag. Hovedtransportbåndet indeholdt et innovativt bevægeligt justeringssystem, designet til at reducere risikoen for, at båndet slipper ud af drivhjulene under tryk fra den faldende malm. Hovedbeltet dumpede malmen på det lidt lavere, udvidelige transportbånd, som kunne stikkes ud i 15 meter og kanaliserede malmpulveret i en lodret skaft, der går til grebet på et fortøjet skib. Byggeriet tog kun to år og sluttede i 1924, en bemærkelsesværdig kort periode for et arbejde af den størrelse. Enderne af tunnelerne mod havet var udsmykket med betontårne og dekorative navneskilt. De var ikke nødvendige for operationen, men blev bedt om at blive bygget af ejeren af virksomheden som et mærke til prestige. Vecellis datter, Flavia, blev født tidligere i 1924, og ingeniøren udnævnte sit bedste job med sin datters navn.
Chia
  • 1 time
Din lokale guide vil være opsat på at gøre turen så personlig som muligt. Han hjælper dig med sin ekspertise og husker interessante anekdoter for dig, før du kører dig tilbage til dit hotel.

Beliggenhed

Sted for oplevelsen

  • LOB_ACTIVITIESLOB_ACTIVITIES
    Bitan - Daily Tours
    • Via Vittorio Emanuele III 11
    • 09010, Domus de Maria, Italy, Italy

Møde-/indløsningssted

  • PEOPLEPEOPLE
    Viale del Porto, 13
    • 13 Viale del Porto
    • 09010, Chia, Sardegna, Italy

De bedste tilbud på oplevelser

Oplev det bedste, verden har at byde på med gode tilbud på oplevelser nær og fjern. Expedia tilbyder unikke oplevelser, der giver dig mulighed for at udforske Domus de Maria på egen hånd. Uanset om du er til naturskønne områder, kulturelle oplevelser, om du er madentusiast eller bare er vild med at tage på eventyr, har vi den perfekte oplevelse til dig.

Populære oplevelser i Domus de Maria

Med så mange oplevelser i Domus de Maria er det ingen sag at planlægge den perfekte dag. Expedia hjælper dig med at finde de bedste seværdigheder, ture og oplevelser i Domus de Maria. Både familier, par og forretningsrejsende kan finde de perfekte oplevelser i Domus de Maria og skabe minder for livet med hjælp fra Expedia.