Det er muligvis de sjoveste surflektioner, især for dem, der er begyndt at dyrke denne sport!
Undervisningen henvender sig både til elever, der har tænkt sig at kaste sig ud i en surflektion for første gang, og til dem, der allerede er fortrolige med sporten. Gruppens elementer fordeles altid af instruktørerne i forhold til deres erfaringsniveau.
Det er klasser, hvor eleverne lærer sammen, udfordrer hinanden og udveksler utallige grin. Det er også en glimrende mulighed for at teste, hvad du anser for at være dine egne grænser, og hvordan du kan overgå dine evner og forventninger.
De ankommer til slutningen af timen udmattede (der er ingen måde at benægte denne del), men med en stærk følelse af selvrealisering.
Vores prioritet er sikkerhed, og derfor er der maksimalt 8 elever pr. monitor. Hver enkelts teknik og fremskridt vil blive nøje evalueret under hele aktiviteten.
Efterhånden som elevernes erfaringsniveau stiger, bliver de oprindelige sikkerhedsstandarder konsolideret, og andre bliver tilføjet.
Disse er altid forbundet med teknikken og giver dem mulighed for at internalisere de ledende linjer, der er afgørende for deres korrekte udvikling i sporten. Alt dette i surftimer, der er fulde af sjov!
Instruktørens rolle tilpasser sig den studerendes erfaring og fremskridt, opmuntrer altid hans/hendes selvstændighed og træder til for at foreslå, korrigere og kritisere gennem en grundig analyse og løbende feedback.
Ved at opstille en række mål (hver med et specifikt indhold) kan eleverne bedre evaluere sig selv, håndtere deres udfordringer og forventninger og sammen med deres underviser lære, forbedre sig og trives.
Disse lektioner lover en masse sjov og er ikke kun rettet mod studerende, der ønsker at vove sig i en surflektion for første gang, men også for dem, der allerede er fortrolige med sporten, da gruppemedlemmerne altid inddeles af instruktørerne i henhold til deres erfaringsniveau.
Det er et fantastisk miljø for dem, der kan lide at lære i en gruppe, udfordre de andre, mens de bliver udfordret til gengæld, og dele en masse grin. Det er også en fantastisk mulighed for at tjekke, hvad eleverne betragter som deres fysiske/psykiske begrænsninger, og komme til slutningen af lektionen helt udmattet (det kan vi på ingen måde benægte), men med en følelse af tilfredsstillelse og selvtilfredshed ved at have overvundet de nævnte begrænsninger.