. Der bestilles over Nettet med obligatorisk opgivelse af kreditkortdetaljer. Det kræver tillid og umuliggør annullation
Ved ankomsten henvises til tre telefonnumre, hvor man kan få opgivet koden til en nøgleboks. Først virkede det ikke. Et par af numrene meldte tilbage, at telefonen ikke blev taget; men endelig kom vi igennem, og efter forsøg med 2-3 koder åbnedes en boks med nøgler til to værelser. Vi tog naturligvis kun nøglen med det nummer, den meget utilgængelige og ikke særligt sprogbegavede ”telefonreceptionist” opgav. På det tidspunkt havde vi stået i baggården i næsten to timer. Det var en tumultagtig, telefonisk check-in, der krævede tålmodighed og overbærenhed. Havde vi ikke bundet os ved opgivelse af kreditkortoplysningerne, var vi kørt igen.
Det bør dog nævnes, at vort værelse var OK – rummeligt, rent med pæn udsigt; men der lå i hele hotelatmosfæren en fornemmelse af usympatisk profitmageri og den venlighed, opmærksomhed og hjælpsomhed, der normalt opleves i et hotelmiljø, var ikke til stede.
I øvrigt trængte bygningen i høj grad til reparation og pleje.
Et booking-bureau med respekt for sig selv, bør ikke formidle den slags hoteller.